تربیت فرزندان مهدوی
درباره ی مباحث مرتبط با امام زمان(عج) و ظهور ایشان
طبقه بندی: ، ، ، |

"بسم رب المهدی"
وارونه های تربیتی
مهم ترین وظیفه ی پدر و مادر در خانواده تربیت صحیح فرزندان است. متاسفانه یکی از وارونه ها و انحراف خانواده ها، اهمیت ندادن به تربیت فرزند و بی توجهی به مسائل روحی و روانی فرزندان است.
پدر و مادر همواره می کوشند که مبادا کودک بیمار شود یا از نظر تغذیه ی کمبودی داشته باشد و نمی گذارند کوچکترین مسمومیتی در غذای بدن فرزند وارد گردد اما کمتر به فکر تغذیه ی روحی فرزندان خویش اند و حتی در بیشتر خانواده ها نه تنها به فکر غذای روح فرزندان نیستند بلکه روح کودکان خود را مسموم می کنند و آنچه که در حقیقت سم روح است در اختیار آنان قرار می دهند.
مثلاَ اسباب بازیهایی که همه همراه با موسیقی و ترانه های غربی است یا عکس و تصاویر عروسک هایی که ترویج دهنده ی لباسهای برهنه یا نیمه برهنه است، یا بازیهای کامپیوتری خشونتی و شهوتی که به راحتی در قالبهایی جذاب به ما عرضه می کنند و ما هم کوچکترین توجهی به این مسائل نداریم.
از طرف دیگر در تربیت فرزند، ما خود، کاری را انجام می دهیم و توقع داریم که کودکانمان آن کار نکند، ما بی نظم هستیم ولی از او می خواهیم که منظم باشد، دروغ می گوئیم و او را به راستگویی دعوت می کنیم! برخورد ما با خانواده و دوستان نامناسب است ولی از کودک می خواهیم که مودب باشد!
به راستی آیا اینگونه ی تربیتی ثمر بخش است؟! 
منبع: وارونه ها و خرافات در آخرالزمان، ابوالفضل سبزی.
*************************************

 تربیت مهدوی فرزندان:
نقشی که مادران درایجاد و تثبیت صفات یاوران حضرت درفرزندانشان دارند نقشی بسیارمهم و تاثیرگذاراست.
از جمله خصوصیات تربیت دینی و ازمهم ترین صفات یاران امام، ایمان محکم آنها است.ایمان حقیقتی است دروجود انسان که ازابتدای خلقت درفطرت او نهادینه شده اما آنچه مهم است این است که باید درسایه ی تعلیم و تربیت انبیاء شکوفا گردد و به نهایت خود برسد .
هنگامی که انسان پا به عرصه دنیا می گذارد اعتقاد به خدا و ولایت اولیائش و سایراصول دین در زمین دل او وجود دارد ولی باید با هدایت و آموزش های مادراحیاء و تثبیت گردد تا مبادا فتنه های روزگار و وسوسه های دشمنان خدا ریشه ی این اعتقاد را در دل او بخشکانند اما کارکردن روی اعتقادات فرزندی که همچون دوربین فیلم برداری بسیاراثرپذیر و حساس است دقت و ظرافت زیادی لازم دارد.
یک زن اگرخود را درزمینه اعتقادات و معرفت محکم و قوی نکرده باشد و خود دچار شبهات و انحرافات فکری باشد هرگز نمی تواند فرزندی را تربیت کند که امام خود را یاری نماید چرا که مادرحلقه ی اصلی اتصال دهنده فرزند به وجود نازنین حضرت مهدی ارواحنا فداه است.
به دنیا آوردن فرزندان و تربیت نمودن آنها هنرمخصوص و رازآفرینش زن است .
ازاین راه است که زن تشبه به الله و تشبه به صفات الله پیدا می کند و ازاین راه است که زن مظهر خلاقیت الله می شود و مورد کرامت پروردگار واقع می گردد.
یکی از زیباترین اثرات تربیتی که یک مادر در ایجاد روحیه عشق و فداکاری در راه امام زمان (عج) دارد عشق و محبتی است که او به سالارشهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) دارد و شیره ی این عشق را با سوز و گریه خود و علاقه ای که به آن حضرت دارد در روح کودک خود می ریزد.
آنگاه این فرزند با تمام وجود در صف یاوران حضرت مهدی (اروحنا فداه ) ندای یا لثارات الحسین (ع) سر می دهد و در رکاب امام عصر (ع ) به طلب خون حسین (ع ) بر می خیزد.
با درک اهمیت نقش مادران در تربیت شایسته است بانوان شیوه ی تربیت دینی را الگوی خود قراردهند و دراین مسیر از زندگی زنان مومن درس بگیرند. تمام حرکات،کارها وگفتارها در روحیه ی کودکان موثراست پس باید محیط خانه را بسیارحساس دانست و از آن به عنوان کارخانه ی آدم سازی و دانشگاه انسانیّت استفاده کرد.

شخصیّت های بزرگ بیشترموفقیت خود را مرهون مادرانی می دانند که به وظایف ویژه خود عمل کرده اند و در ساختن شخصیّتی موثر ازآنان نقش اساسی داشته اند، لذا اسلام زن را به مسئولیّت پرورش نوباوگان باغ بشریّت متعهد می کند.
*منبع: فصلنامه ی قرآنی کوثر،نقش تربیتی زنان و مادران در تربیت یاران حضرت مهدی(عج)،محمّد رضا سلیمانی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نویسنده : محمد رضا زینی
تاریخ : 10 / 11 / 1391
ساعت :



مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir









پایگاه جامع عاشورا